vrijdag 18 maart 2011

2 prototype's van houten kistjes bewerkt met de haakse slijper

Zoals ik al verteld had wilde ik graag iets proberen wat ik gezien had op Lumberjocks.com.

De constructie van beide doosjes is erg simpel. De hoeken zitten in verstek. De bodemplaat zit in een groef die ik op de zaagtafel gemaakt heb. De deksel valt precies in het doosje zelf en zal kunnen scharnieren dmv 2 verschillende systemen.

Beide projecten zijn bedoeld als proefproject. Ik wil eens zien hoe bepaalde bewerkingen zouden staan op een klein houten kistje.


Dit is het doosje uit berkentriplex. Ik heb het doosje niet volledig geschuurd aangezien dit een proefproject was. Persoonlijk spreekt het mij niet aan maar de meningen schijnen hierover te verschillen. Het doosje staat al niet meer in de werkplaats maar is gisteren door iemand meegenomen die het doosje wel mooi vond. Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen.

Dit is het doosje uit pau amarello en walnoot. Deze heb ik helemaal niet afgewerkt aangezien ik nu al wat verbeterpunten zag. In de nabije toekomst ga ik zeker een dergelijk doosje maken en die wordt dan volledig afgewerkt. Dat wil zeggen dat de lijnen wat afgerond worden om het allemaal wat "aaibaarder" te maken.

Momenteel loop ik met een idee voor een project in mijn hoofd :  dot-box.

Gisteren heb ik een proefje gemaakt en dat sprak me wel aan. Hopelijk vind ik ergens de komende dagen nog wat tijd en energie om er mee bezig te gaan.

Tot de volgende keer

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten