donderdag 7 juli 2011

Projecten uit walnoot en esdoorn

Fijne mensen,

Afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met wat kistjes uit walnoot en esdoorn. Als eerste ben ik begonnen aan 2 "zebra"kistjes, het idee komt van een medehoutbewerker uit Engeland. Erg leuk project om te maken, er komt hier zeker nog eens een vervolg op met andere houtsoorten. Dit keer geen slide-show met foto's of een filmpje maar gewoon alleen eens het project op zich.


Afwerking : lijnzaadolie uit de molen "De Passiebloem", gevolgd door 3 lagen DanishOil
Binnenzijde : links=vilt  rechts=plakfluweel
Houtsoorten : amer.walnoot,amer.esdoorn en een stuk stukje coromandel
Beslag : 2 simpele scharniertjes gehaald bij "Van Rossum,zwolle"

Daarna begon ik met een kist voor de glaskralen van mijn vrouw. Qua afwerking en beslag eigenlijk hetzelfde. naast de grote kist heb ik ook nog 2 kleine doosjes erbij gemaakt, leek me wel een leuke verrassing.





Bedankt allemaal weer voor het kijken!!! De zebra-kistjes zijn overigens te koop tbv het goede doel!!!


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten