zondag 30 oktober 2011

Doosje uit inlands kers : Opknapbeurt en een schaal uit esdoorn

Beste lezers,

Een poosje geleden had ik wat simpele doosjes gemaakt uit een stuk inlands kers. 2 van deze doosjes had ik al verkocht maar de 3e had ik zelf gehouden. Echter had dit doosje geen goede manier op de deksel op te tillen. Van een stukje walnoot heb ik een greepje gemaakt. Het greepje heeft dezelfde vrije vorm als de vakverdeling in het doosje zelf.



Het kistje is afgewerkt met meerdere lagen DanishOil. Dit kistje zal verkocht worden tbv een goed doel. op mijn blog wil ik een eigen deel gaan maken waar ik een aantal projecten te koop aanbiedt met een verzendservice.

Verder had ik een idee voor een schaaltje uit esdoorn met walnootfineer als detail.

Eerst heb ik een blok gemaakt van stukken esdoorn met steeds een stukje walnootfineer ertussen. Dit blok gedraaid tot een schaal. Deze schaal ben ik toen met de lintzaag te lijf gegaan om deze vorm te creeeren.
Afgewerkt met 2 laagjes walnotenolie. Ik verwacht dat ik meer van dit soort projecten zal gaan proberen te maken. Erg leuk om te doen en er zijn nog een heleboel variaties denkbaar........


Bedankt weer voor het lezen,


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten