maandag 14 februari 2011

Maandag 14 februari

Beste Lezers,

Afgelopen week was er helaas weinig tijd voor de werkplaats en de projecten. De spaarzame tijd die er was heb ik gebruikt om eens te inventariseren wat er nog nodig is aan gereedschap voor de werkplaats. Het zal jullie bekend voorkomen dat je dat met hele lijsten te voorschijn komt. Een deel toch maar van de lijst gehaald. Komende week ga ik wat raspen bestellen. De rasp die ik nu heb is van een zeer matige kwaliteit.

http://www.mehr-als-werkzeug.de/category/dickcatalog/Schwertfisch-Raspeln-3640_3791/detail.jsf

Dit moeten ze gaan worden. De handvaten ga ik zelf maken. Het grote voordeel is dat je dan echt je eigen draai kan geven aan het gereedschap.

Naast het inventariseren van gereedschap is er ook weer wat hout binnen gekomen.

http://www.thewoodbox.com/data/wood/lacewoodinfo.htm

Er liggen nu 3 dikke planken op mijn houtzolder. Naast dit mooie lacewood is er aan schildpadhout binnen gekomen. Erg hard hout met een decoratieve tekening.

Een deel zal ik zelf gaan gebruiken en de rest gaat in de verkoop naar andere houtliefhebbers.

Een weekje geen houtbewerken is ook wel eens goed om weer na te denken over komende projecten. Zo wil ik graag een nieuw kastje maken met de lintzaag. Daarnaast wil ik nog een doosje gaan maken waar de papieren doos met tissues netjes in past. Ook lijkt me het leuk om weer eens een kist te maken die bewerkt wordt met de slijptol.

Ideeen te over altijd maar helaas te weinig tijd!!!


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten