maandag 7 februari 2011

Vervolg van de gelamineerde schaal

Gisteren ben ik verder gegaan met de constructie van de schaal. Als eerste de ringen uit de platen gezaagd.
De binnenste ringen heb ik op de draaibank gedaan. De uitgezaagde delen met hot-glue bevestigd en toen er een cirkel uit gedraaid.

Toen alle ringen op elkaar geplakt en een nachtje laten staan.De eerste ringen had ik al op maat gedraaid.
De volgende ochtend heb ik alles in de draaibank gezet en de schaal verder afgemaakt.
Geschuurd tot korrel 320. Ik had wederom problemen met de kleurstof in het padoek. Die rode kleur trekt in alle oneffenheden. Dat betekent dus vaak stofzuigen om de porieen te schoon mogelijk te houden. De schaal is afgewerkt met ShellaWax.


Mochten er vragen zijn of tips dan hoor ik dat graag.


Rick



Geen opmerkingen:

Een reactie posten