woensdag 23 maart 2011

DotBox+Bubblebox

Hallo,

Hier een tweetal nieuwe projecten waar ik mee bezig ben geweest. Als eerst is de DotBox aan de beurt.

De Dotbox bestaat uit esdoorn,walnoot,padoek en pau amarello.

 De proppen heb ik allemaal met de kolomboormachine gemaakt icm proppenboor,

Alle propjes erin gelijmd en nu wachten tot de lijm droog is.

Daarna met een scherpe beitel de uitstekende delen weggestoken en het geheel verlijmd.

Geschuurd tot korrel 150 en afgewerkt met DanishOil.




Het zouden houdertjes worden voor de bekende witte papiertjes die meestal in een saaie plastic houder zitten. Mijn dochter had er andere plannen mee, voor haar was het een mooi huisje voor haar speelgoed kat.


Nou ja , als ze maar gelukkig is toch!!!

Nu dan de bubblebox :
Esdoorn als body en toen beplakt met diverse houtsoorten. Deze "bollen" heb ik op de draaibank gemaakt en alles geschuurd tot korrel 220. De deksel is van amerikaans walnotenhout. De uitsparing heb ik gezaagd met de decoupeerzaag.



Alles weer afgewerkt met DanishOil. De bubblebox bevat nu de papieren doos met tissue's die altijd bij ons in de woonkamer staat.

Bedankt allemaal weer voor het kijken

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten