donderdag 31 maart 2011

Stringbowl : poging 1

Enige tijd geleden heb ik de stringbox gemaakt. Dit zou ik ook graag willen verwerken in een gedraaid object. Na wat kort denkwerk is het idee voor de stringbox ontstaan.

Houtsoorten : esdoorn,walnoot en fineer van beide soorten



De delen heb ik gezaagd met mijn oude Inca lintzaagje. Het fineer is toen tussen gelijmd. Na de eerste lijmserie heb ik de delen weer gezaagd om een soort raster patroon te krijgen.

De delen toen om een ander blok gelijmd, dit blok kon toen weer in de chuck van de draaibank geklemd worden. Het vormgeven van het doosje kan beginnen. Met behulp van diverse houtdraaigutsen , schuurpapier en een laagje danish oil is dit het resultaat geworden :



De volgende serie staat al gepland. Alle opmerkingen zijn meer dan welkom!!!


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten