maandag 2 mei 2011

Alubox en het koffie? doosje

Hallo fijne mensen,

Zoals altijd loopt het hier ook wel eens anders dat ik voorspeld had. Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan 2 projecten waar ik metaal met hout combineer.

De eerste is de Alubox :
Mahonie / eiken met splines van aluminium.

Dit is het uitneembare deel die tevens de deksel op de plek houdt. De gaten zijn geboord met een 30mm forstnerboor en daarna bekleed met fluweel.



De bodem bevat ook een vakverdeling waar je bv ringen of andere kleine zaken in kwijt kan.


Dit is dan de Alubox. Erg leuk project. Persoonlijk vind ik de houtcombinatie niet erg geslaagd . Het kan zijn dat ik dit de volgende keer anders doe.

Dan door naar het "Koffie??" doosje
Het eigenlijke kopje is van kersenhout gemaakt en de koffie is van walnoothout. Met ijzerdraad heb ik geprobeerd om warmte weer te geven. Het idee is niet mijn eigen maar heb ik gezien in een boek waar diverse uitvoeringen stonden van houten doosjes.




Beide projecten zijn te koop, alle opbrengsten gaan naar Kika. Interesse?? Stuur maar een mailtje naar rkoorman@hotmail.com en we komen er vast wel uit.

Bedankt voor het kijken


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten