woensdag 19 oktober 2011

Schroefdraad .......

Beste Lezers,

Zoals ik al geschreven had ben ik van plan om te leren schroefdraad draaien. Het houtdraaien heb ik geleerd van een zeer vakkundige houtdraaier(en tevens een enorm aardige kerel) hier in Zwolle. Toen ik hem vroeg naar schroefdraad "strelen" dan bood hij gelijk zijn hulp weer aan. Maandagmiddag ben ik even in zijn werkplaats geweest voor een kleine demonstratie. Ook zelf even geprobeerd.....pff....dat viel niet mee. Ik mocht zijn beitels wel even lenen totdat ik zelf een set gekocht had. Gisteren even een kwartiertje geprobeerd op een stukje steenbeuk. Nu heb ik twee stukken steenbeuk die ik op elkaar kan schroeven!!!

Ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen......heb al wel een setje beitels op het oog. Een mooie set 16 tpi van Robert Sorby.......dan kan ik gelijk wat andere dingen mee bestellen. Ik zit al een tijdje te kijken naar een Beall Buffing System ( http://www.bealltool.com/products/buffing/buffer.php ). Werkt echt super en is zeer gebruiksvriendelijk.

Wordt weer vervolgd......

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten