zondag 16 oktober 2011

Snijplanken uit essen en amerikaans walnotenhout : Het Vervolg

Beste lezers,

De vorige serie snijplanken vond ik zo leuk om te maken dat ik verder ben gegaan in hetzelfde thema. Het ontwerpen van de snijplanken is de helft van het plezier. Je neemt gewoon een stapel millimeter-papier en begint gewoon te tekenen. De kinderen kleuren de tekenplaat van ToyStory in en papa zit alle vakjes in te kleuren,hahaha.

Ik had gepland om een heleboel foto's te maken zodat ik duidelijk kon laten zien hoe ik eaa aan had gepakt maar dit is helaas niet gelukt.

Bij het zagen en schaven heb ik wat hulp gehad van een goede vriend. Normaal doe ik zoveel mogelijk zelf maar de hulp was nu erg prettig !! Op zich zijn deze snijplanken erg simpel te maken mits je nauwkeurig blijft werken. Elke mm zaagverschil begint wel op te tellen wanneer er meer dan 400 blokjes hout in een snijplank gaan.







Gebruikte houtsoorten : walnoot en essen
Afwerking : osmo hardwax

Een aantal snijplanken zijn al besproken maar er zijn nog 3 stuks te koop. Prijzen tussen de 25 en 30 euro p.st. 

100% van de opbrengst gaat naar KIKA.

Bedankt voor het kijken,

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten