zaterdag 7 januari 2012

2 Theekisten.......

Beste lezers,

Eindelijk dan weer een project !!!! Ik heb altijd al eens een theekist willen maken. Al enige tijd lagen er 2 mooie stukken amerikaans walnoot met een dikte van 35 mm. Deze heb ik geherzaagd, geschaafd tot een dikte van 12mm. Dit leek me een mooie dikte voor de kistjes.

De deksels worden gemaakt uit mdf gefineerd met "Quilted Maple " en "Eucalyptus Burl " , beide fineersoorten zijn erg spectaculair. Met dank aan DesignHolz !!

De bodem wordt ook gemaakt van mdf. De onderzijde wordt zwart gespoten en de binnenzijde bekleed met fluweel. Dit is een machtig mooie uitvinding.....stof aan de ene kant en zelfklevend aan de andere kant. Momenteel bestel ik dit nog steeds bij Axminster aangezien ik nog geen leverancier heb kunnen vinden in Nederland die dit aanbiedt voor een redelijke prijs.

De vakverdeling wordt gemaakt van amerikaans esdoorn teruggeschaafd tot 4 mm.

De scharnieren worden gemaakt van amerikaans esdoorn (6mm). Het gebruik van houten scharnieren bevalt me erg goed en geeft een kistje echt iets extra's vind ik.








Mooi he dat Quilted Maple...het heeft echt een soort van golvend effect...Nogmaals bedankt DesignHolz!!

Hopelijk kan ik dit weekend nog even bezig met de kistjes, wordt dus vervolgd

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten