dinsdag 21 juni 2011

3 doosjes uit inlands kersenhout

Hallo,

 Er lag al zeker 2 jaar een stuk inlands kersenhout op mij te wachten op mijn houtzoldertje. Dit stuk had ik eens gekocht bij InlandsHout. Laatst had ik het in de handen en ineens wist ik het: doosjes!!!

Met wat reken en tekenwerk dacht ik dat er wel 3 doosjes uit dit stuk zouden kunnen komen en dat is gelukt. Dit keer heb ik geen foto's gemaakt van het hele proces maar alleen van het eindresultaat.

Erg leuk om eens een "rustig" doosje te maken. Zoals alle projecten zijn ook deze weer te koop. Alle opbrengsten gaan naar een goed doel zoals WNF,KIKA of misschien een goed doel naar keuze.


 Bij bovenstaand doosje zit er een scheiding is van gelamineerd kersenfineer.De bodem is bekleed met zwart fluweel. De zijkanten zijn bekleed met esdoorn.

 De scheiding is hier gemaakt van esdoorn, net zoals de zijkanten. De bodem is weer bekleed met zwart fluweel.

Dit doosje is helemaal "au naturel" dus alleen het inlandse kersenhout.

Alle doosjes zijn afgewerkt met 1 laagje tungolie als basis en daarna voorzien van 4 lagen DanishOil.

Bedankt weer voor het kijken,

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten