zaterdag 13 augustus 2011

Hout gehaald

Hallo,

Afgelopen donderdag ben ik met een goede vriend op pad geweest om hout halen. Het blijkt dat Friesland een goede plek is om hout te halen. We vertrokken rond 12 uur, uurtje rijden en toen kwamen we bij InlandsHout. Jaap van Leersum verkoopt veel inlandse houtsoorten. Hier vonden we oa peer,appel,els,beuk met slaap, taxus en zelfs een paar mooie stukken gestoomd peer. Deze laatste is duidelijk mijn favoriet. Erg mooi qua kleur en structuur. Alles ingeladen en toen door naar Haijo. Haijo is een erg vriendelijke kerel met een enorme hoeveelheid kennis over hout. We hebben daar nog even rondgekeken,toen alles in de auto geladen en weer terug naar zwolle.

Tja, en dan moet alles uit de auto , in het huis en naar zolder. Ik droom wel eens van een werkplaats op de begaande grond..........

In etappes is alles op de plek van bestemming gekomen. Het was weer een mooie dag. Het hout laat ik nu eerst een poosje liggen voordat ik ermee bezig ga. Er zit toch wat vochtverschil tussen de loodsen daar en de opslag op mijn zoldertje.

Mocht iemand eens willen komen kijken dan is hij/zij altijd welkom op de WoodWorkersAttic !!


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten