woensdag 17 augustus 2011

Prototype MozaiekBox en wandpanelen

Hallo lezers van mijn blog,

Enige tijd geleden bestelde iemand wat hout bij mij om daar een mozaiek van te maken voor zijn dochter. Nou, dit idee heeft mij ook aan het denken gezet. Ik zocht al een tijdje naar een andere manier om een deksel te versieren en dit leek een mooie mogelijkheid. Ik had al eens wat geprobeerd met rechte lijnen, dit keer wilde ik graag wat meer ronde vormen.

Van een goede vriend kon ik een figuurzaagmachine lenen. Natuurlijk had ik alles met de hand kunnen zagen maar dit leek mij een betere optie voor dit project.

Het maken van een ontwerp was zo gebeurd maar toen nog het denkwerk over het alles aan te pakken. Vaak maak ik dan 1 prototype, dan kom je ook nog een heleboel dingen tegen die handiger kunnen.

Pau amarello, wenge, padoek en purperhart gezaagd en toen geschaafd op 4/5 mm. Voor het kistje heb ik esdoorn gebruikt aangezien ik dit nog heb liggen in grote hoeveelheden.





Tadaaaa, het prototype is gereed. Al bouwende toch al weer 3 of 4 dingen gemerkt die beter/makkelijker zouden kunnen. Het prototype is helaas niet goed genoeg om af te werken dus het wordt voer voor de houtkachel. Da's het mooie van kleine projecten : Niet goed? Kachel open en het bewijs is weggewerkt,hahaha.

Ik had nog wat kleine stukjes liggen. Hier wilde ik een soort wandpaneel van gaan maken. 4 plaatjes op elkaar gelegd, tape eromheen en weer zagen met de figuurzaag. Nu heb je dan 4 kleine paneeltjes, deze lijm ik op een grotere plaat met een randje om alle panelen heen. Wordt vervolgd...............

Rick


Geen opmerkingen:

Een reactie posten