zondag 14 augustus 2011

Opbergkistjes voor tissue's

Hallo,

Zoals ik al eerder al eens vermeldt had maak ik eigenlijk geen werk in opdracht meer. Toch kreeg ik het verzoek om iets te maken waar je tissue's in op kan bergen. Qua stijl kon ik er helemaal mijn eigen draai aan geven. Kijk, dat past me nu helemaal. Ik had al wat ideeen in mijn hoofd (haha, aan ideeen geen gebrek!!!)

Het eerste kistje is gemaakt uit 18mm multiplex. Het kistje dmv een simpele constructie in elkaar gezet en toen bewerkt met de haakse slijper met opzetstuk van Saburr Tooth. Daarna schuren,schuren,schuren en nog een beetje schuren. Pff, zware klus. Het moest een ronde,aaibare kist worden.
Naam : "Rubens Box"




We hadden afgesproken dat ik 2 kistjes zou maken. Het 2e kistje is een vervolg op "Box with Curves"





Ik was erg blij dat deze dame de kistjes mooi vond. Ze wilde er graag nog een aantal bestellen......Het proces beviel me op deze manier wel dus ik denk dat we dat gewoon gaan doen. Alle opbrengsten van de 2 kistjes gaan naar de stichting "Doe een Wens" http://www.doeeenwens.nl/

Bedankt voor het lezen en neem eens een kijkje op de site van de stichting Doe eens wens!!


Rick

1 opmerking:

  1. Wow!!
    Ik ben hier toevallig terecht gekomen via woodworking.nl, en kon niet vertrekken zonder eerst te zeggen dat ik al je werk ontzettend mooi vind!!
    Ga zeker terugkomen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen