maandag 8 augustus 2011

Update projecten

Beste Lezers,

Het is enige tijd wat stiller geweest dan normaal. We zijn lekker een weekje op vakantie geweest met het hele gezin. Even lekker in een andere omgeving. Deze week heb ik gebruikt om het boek van Peter Lloyd te lezen. Ik denk dat dit een van de boeken is die ik echt kan aanraden voor de makers van kistjes. Erg leuk om te zien hoe hij zijn kistjes maakt met redelijk beperkte middelen. Veel aandacht voor het hout en de vorm van de kistjes. Er kwamen gelijk alweer een heleboel ideeen.

Verder heb ik het werk van Robert Ingham ontdekt. Erg mooi strak werk. Ik ben bezig met een kistje in de styl van meneer Ingham. Dat wordt een soort van drie-luik.

Verder heb ik voor een goede vriend nog wat simpele display-kistjes gemaakt waar hij zijn "tippers"in kan laten zien op beurzen. Tevens een leuk bakje gemaakt voor zijn visitiekaartjes.

Voor het eerst in lange tijd heb ik een opdracht aangenomen met de voorwaarde dat ik volledig mijn eigen draai aan het project mocht geven. Ik kan/wil geen exacte kopieeen van projecten maken. Wanneer ik met iets nieuws begin wil ik er wel gelijk 2 of 3 maken maar om anderhand weer iets opnieuw te maken is niet helemaal mijn ding.

Verder heb ik wat nieuw gereedschap aangeschaft waaronder een Dozuki. Dit is een japanse zaag welke goed geschikt zou zijn voor het zagen van zwaluwstaarten. Er zijn mensen die hier enorm goed mee overweg kunnen maar na een dikke week proberen zag ik de toegevoegde waarde niet. Toch is het goed om andere manieren te proberen om niet vast te roesten in de "eigen"werkwijze.

Komende week hoop ik het "drie-luikje"af te ronden . Welk project volgt vind ik erg lastig aangezien er een heleboel dingen zijn die ik zou willen maken. Lastig geheel........wordt vervolgd


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten