dinsdag 27 september 2011

Visitekaart houdertjes

Beste Lezers,

Niet alle projecten hoeven enorm groot en ingewikkeld te zijn om plezier te geven. Een tijdje geleden kreeg ik van een goede houtvriend een erg mooi doosje om visitekaartjes in te bewaren. Kwam helemaal uit Thailand.....een idee was geboren. De aanleiding tot het maken was dat een plaatselijke meubelmaker iets dergelijks zocht. Met veel plezier heb ik dit dan ook gemaakt. De houtsoorten heb ik aangepast (deels) aan het project waar de kaartjes bij komen te staan.


Hier de houtsoorten : senegal rosewood, essen en wenge. Voor het prototype had ik wenge en purperhart gebruikt.


Deze stukken maken het afsluitende deel van het doosje. Gezaagd op 22 1/2 graad.


Alle onderdelen liggen klaar. Dat senegal rosewood is erg heerlijk om mee te werken.

Voordat de montage begint eerst even de delen schuren die aan de binnenzijde komen. Ik gebruik hiervoor schuurblokken met klitteband aan de zijkanten. Dit idee heb ik van een zeer vakkundige meubelmaker in Akkrum ( http://www.meubelmakerijbrekelmans.nl/ )
De eerste delen zijn verlijmd!!

Gaatje geboord voor het "scharnier"....eigenlijk gewoon een afgeknipte spijker,hahaha

Nou, er zit er eentje in elkaar...nu de rest nog

Met mijn blokschaafje het meerendeel van het afval verwijderd...
Alles geschuurd en voorzien van een laagje olie !! Het waren er 6 maar gisteren zijn er al 3 de deur uitgegaan. Deze opbrengsten zijn gaan KIKA gegaan.

Voor wie gewoon eens een leuk klein projectje wil maken zijn dergelijke doosjes perfect. Je komt ook mooi van je reststukken af....


Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten