vrijdag 23 maart 2012

Vaas : het vervolg

Soms zit het mee, soms zit het tegen.....

Afgelopen woensdag ben ik samen met een bevriende houtbewerker naar de leverancier van het perenhout gereden. In een grote loods lag een partij zwitsers perenhout,echter voelde het hout nog erg vochtig. Ik had begrepen dat het hout al ruim 5-7 jaar lag te drogen, dit bleek echter pas maximaal 2 jaar te zijn. Dit hout was dus ongeschikt voor mijn doeleinden.......Dat was wel even vervelend. Nu zou ik het hout zelf kunnen laten drogen maar eigenlijk had ik het wel gehad met deze leverancier.

Er is wel gedroogd zwitsers perenhout te krijgen maar dan kom je in een andere prijsklasse. Aangezien ik het hout zelf niet betaal maar iemand anders leek me een overleg wel op zijn plek. Project vaas uit perenhout staat dus even stil.

Komende zaterdag komen er een aantal medehoutbewerkers naar Zwolle. Beetje koffie drinken, koek eten en over hout praten. Tevens krijgen we twee demonstratie's te zien van Jan Pranger en Roeland Brekelmans. Dat wordt een fantastische ochtend!!

Rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten