dinsdag 13 maart 2012

Projecten tot zover oa ringdoosjes

Beste lezers,

Afgelopen tijd ben ik wat minder bezig geweest in de werkplaats qua projecten. Wel heb ik in die tijd al wat ideeen uitgetekend zodat ik daar dan mee aan de slag kon wanneer ik tijd/zijn had.

Ik heb een hele stapel ringdoosjes in de stijl van Peter Lloyd gemaakt. Eerst even mailtje gestuurd of ik zijn ontwerp mocht gebruiken uiteraard. Het is niet netjes om andermans ontwerpen te gebruiken zonder toestemming vind ik persoonlijk.



Vanavond ga ik bezig met de bekleding van de binnenzijde.

Verder ben ik druk geweest met een tweetal driehoekige doosjes gemaakt uit walnoot,esdoorn en copaiba. Redelijk simpel qua constructie...het enige wat echt lastig (en nieuw) was , was het zagen van 60graden hoek op de zaagtafel. Hier heb ik een soort van hulpstuk voor gemaakt. De amerikanen noemen dit een "tenoning jig".  Zal hier binnenkort foto's van plaatsen (wanneer ik mijn camera terug heb)

Momenteel ben ik bezig met een nieuw soort kistje met 2 deksels, zwaluwstaarten en een vrije vorm in de deksels.......Lastig om uit te leggen...foto's volgen zsm

bedankt weer voor het lezen

rick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten